Yeah…..we gaan naar Las Vegas…..en Florida

Het was even spannend waar wij onze zomervakantie dit jaar zouden gaan doorbrengen, maar de kogel is door de kerk. Het wordt toch de Verenigde Staten. Voor het eerst vertrekken we niet samen, want Helmer vliegt op 14 juli naar Las Vegas om voor z’n werk het Microsoft Ready congres bij te wonen. Regina volgt op 18 juli en kan daar nog een paar dagen heerlijk alleen shoppen, want ik ben overdag met z’n werk bezig. De vakantie begint pas echt als op 20 juli het congres is afgelopen en wij nog een paar dagen in Las Vegas zullen blijven om onder andere te genieten van het mooie weer.

Op maandag vliegen wij dan, met een binnenlandse vlucht, door naar Miami waar we zullen beginnen aan onze Roadtrip door Florida.

De reis en aankomst

Afgelopen zaterdag (14 juli) ging de wekker al om 5:00, want om 5:45 bracht Regina mij naar Schiphol. De vlucht vertrekt pas om 10:30, maar aangezien de zomerdrukte op Schiphol al begonnen is leek het mij verstandig om al op tijd richting Schiphol te vertrekken.

Normaal gesproken zet Regina mij gewoon af, maar deze keer ging ze even mee naar binnen omdat ze wilde kijken hoe ik mijn boarding pas uit het systeem kreeg (normaal krijgen we die digitaal, maar dat kon volgens de app van Delta niet).

De eerste dagen

De volgende morgen was ik alweer op tijd wakker, toch lekker zo’n jetlag. Voor de zondag stond er niet veel op het programma. Een collega had het plan gevat om de Best Buy te bezoeken en aangezien ik nog best een screen protector voor mijn nieuwe iPhone kon gebruiken besloot ik met hem mee te gaan.

Daar aangekomen heb ik naast een screen protector ook maar gelijk een bumper meegenomen, zodat mijn telefoon ook beschermd is tegen het vallen vanaf ongeveer een meter. Aangezien ik de komende dagen best druk in de weer ben en vaak even mijn telefoon zal pakken om foto’s te maken wil ik hem toch niet kapot laten vallen.

Nadat we bij het hotel waren teruggekomen hebben we een hapje gegeten bij de lokale foodcourt in het hotel. Ondanks dat het een food court was was het eten er best goed eigenlijk. Aangezien het nog maar net middag was zijn we ‘s middags lekker gaan chillen bij het zwembad onder het genot van een koude bucket bier.

De laatste dagen van MS Ready

Na een drukke week vol met technische sessies en feestjes was het op vrijdag 20 juli tijd voor het begin van de vakantie. Regina was afgelopen woensdag al aangekomen op Las Vegas, dus laat ik daar beginnen.

Regina vertrok op woensdagmorgen al heel vroeg aan haar reis richting Las Vegas. Die reis is overigens niet helemaal vlekkeloos verlopen, want toen zij op New York JFK aankwam duurde het wel even voor ze Amerikaans grondgebied mocht betreden. Bij de Border Patrol (douane) werd ze namelijk even apart genomen.

Yeah…ik mag naar TechReady in Seattle! Ehh..wat is TechReady?

In december heb ik te horen gekregen dat ik een van de gelukkigen (binnen mijn team) ben die in februari 2017 naar TechReady toe mogen. TechReady is, voor de mensen die het niet weten, een intern Microsoft congres waar ik samen met een groot aantal collega’s (ik hoor getallen van rond de 7000 collega’s) bijgepraat wordt over de laatste producten van Microsoft. Nu is alles wat wij te zien en horen krijgen tijdens dit congret strict vertrouwelijk, dus verwacht nu niet dat je hier ook maar iets over de inhoud gaat lezen, dat kun je namelijk vergeten.

Wat ik jullie natuurlijk niet wil onthouden zijn de ervaringen die er op ga doen. Naast het bezoeken van TechReady (Of #TR24 zoals het intern ook wel wordt genoemd) heb ik in de week voorafgaand aan TR nog een interne technische training en ga ik (samen met een tweetal collega’s) een bezoek brengen aan de Boeing fabriek, net iets boven Seattle. Daarnaast zal er natuurlijk het nodige geshopt gaan worden (zoals altijd als Amerika bezocht wordt).

Voor nu laat ik het er even bij, maar zodra ik ben aangekomen zal ik weer van me laten horen.

De reis naar en aankomst in Seattle

Op zaterdag 28 januari ging de wekker al om 5:00, want we moesten om 6 uur de auto in richting Schiphol. Nadat ik begin december vorig jaar al te horen had gekregen dat ik naar TechReady, een intern Microsoft congres, mocht afreizen in februari 2017, heb ik na overleg met mijn manager ook toestemming gekregen om voorafgaand aan TechReady ook een training te mogen volgen. De training vindt plaats op de Microsoft Campus in Bellevue (net ten oosten van Seattle) en duurt de hele week (van maandag 30 januari t/m vrijdag 3 februari).

De week erna vindt TechReady plaats, dus alles bij elkaar ben ik dus 14 dagen in de Verenigde Staten. Dit betekend overigens dat ik ook tijdens mijn verjaardag in de VS zal zijn (dat is dus op 10 februari, voor de mensen die dat niet weten).