En de vakantie gaat (weer) naar….Curacao!

Aangezien onze vakantie op Curacao ons vorig jaar erg goed bevallen is gaan we dit jaar weer naar Curacao! Nu zouden we dit jaar met m’n moeder samen op vakantie gaan, dus zij gaat gezellig mee naar het mooie Curacao!

Dit jaar zijn we er met het boeken wel erg op tijd bij, maar de daadwerkelijke vakantie zal weer in juni zijn en we gaan nu twee nachten langer dan vorig jaar.

De voorbereidingen

Nog maar een paar nachtjes slapen en dan zullen we eindelijk richting Curaçao vertrekken. Gelukkig heb ik (Helmer) ook vakantie vanaf morgen en kunnen we dan samen mooi even het huis opruimen, de koffers in pakken en natuurlijk alvast genieten van het feit dat de vakantie zowat gaat beginnen!

Ik moet overigen wel zeggen dat wel veel spullen mee willen nemen. Dit keer gaat er overigens geen laptop mee, maar een iPad. Was ik vroeger nooit zo van de Apple spulletjes, ik moet zeggen dat mijn mening na de komst van de iPad 180% is omgedraait. Wat is dat ding handig. Dit verhaal type ik zelfs op de iPad via een normaal toetsenbord, die kun je er namelijk gewoon op aansluiten. Er is een kans dat we tijdens de vakantie wel wat van ons laten horen door middel van wat foto’s of via een verhaaltje…

Zaterdagochtend vertrekken we al erg vroeg richting Schiphol (rond 6en). We kunnen de auto bij een hotel in de buurt van Schiphol parkeren, dus we hoeven ons geen zorgen te maken over ‘brengers’ en ‘halers’. Vervolgens gaan we rond 9en inchecken en als alles dan meezit zullen we rond 12:00 (NL tijd) richting Willemstad, Curaçao vertrekken.

Op onderstaand kaartje kun je zien waar op Curaçao we precies verblijven…

Onderweg naar Curacao

Omdat we drie uur voor vertrek al moesten inchecken op Schiphol ging onze wekker al om 5:30 (!!), best vroeg dus. opgestaan, bakje koffie met een broodje en nadat we de koffers achterin de auto hadden gedaan vertrokken we richting Schiphol.

Helmer had een ‘goedkope’ parkeerplek gevonden, dus reden we naar het Dorint Hotel op Schiphol-Oost. daar konden we voor de hele vakantie de auto parkeren en aansluitend konden we daar dan overnachten. Eigenlijk was het de bedoeling dat de overnachting voor aanvang van de vakantie zou zijn, maar helaas was dat met de ‘gewonnen’ Vakantieveiling-arrangement niet meer mogelijk. Helmer ws zo slim om vervolgens wel te zorgen dat we op de vertrekdag de auto daar konden stallen. Of we gebruik gaan maken van de overnachting aan het eind van de vakantie is nog onzeker, maar de mogelijkheid is er in ieder geval.

Een dagje Boka Tabla

Sinds dinsdag beschikken we ook over een auto, een Toyota RAV4, zodat we ook wat meer van het eiland kunnen gaan zien.

5899012570_294bd52c83_o

De eerste autorit die we dinsdag gemaakt hebben, is een ritje naar Punda geweest. Voor de mensen die niet weten wat Punda is, dat is de wijk in Willemstad waar de bekende gekleurde huisjes staan, ditmaal geen foto….die hebben jullie al gezien.

Een dagje Punda

Vandaag is het donderdag en vonden we het weleens tijd om wat laner in Punda rond te slenteren. Aangezien we hadden gelezen dat er van al onze favoriete Amerikaanse merken wel een winkel aanwezig was, was het vandaag shop-dag.

Nou, wat een enorme deceptie. Het leek Helmer wel leuk om nog even een paar Tommy Hilfiger shirts te scoren, aangezien de prijzen hier noal Amerikaans zijn. De prijzen zijn op zich wel Amerikaans, alleen was Helmer even vergeten dat we de shirts de vorige keer bij de Tommy Hilfiger Outlet Store hadden gehaald. Dus was een overhemd bij die outlet store nog maar $ 30,-, bij de Tommy Hilfiger shop op Curacao kost een vergelijkbaar shirt rustig $ 80,- (ong. € 55,-), nog steeds niet erg duur voor Nederlandse begrippen, maar wel een stuk duurder dan waar we vanuit gingen.
Op dit moment nog geen kleding gekocht jammer genoeg, maar wat niet is kan nog komen natuurklijk. Wel zijn we even over/langs de beroemde drijvende markt gelopen…

5899008986_d3236dd880_o

Na ons bezoek aan Punda was het tijd voor de dagelijkse boodschappen. Ditmaal leek het ons wel leuk om de lokale Albert Heijn eens te bezoeken. Je leest het goed, er is een Albert Heijn op Curacao. Natuurlijk snap ik best dat dat wat moeilijk te geloven is, dus hieronder Zie je de foto’s.

5899008304_abb5558293_o

Tiijdens de terugrit van de Albert Heijn naar Chogogo hoorden we op de radio iets over een boorplatform en het feit dat je 50 meter afstand moet bewaren. Nu luisterden we niet aandachtig, ondanks dat het een Nederlandstalige zender was (Dolfijn FM). Pas toen we onze buren op het resort spraken werd een en ander duidelijk. Een van de booreilanden voor de kust was voor onderhoud naar het stand gesleept. Je kon er wel redelijk bij in de buurt komen, maar je moest dus minimaal 50 meter afstand bewaren.

Nieuwsgierig als we zijn zijn we natuurlijk even wezen kijken. Ook heb ik geprobeerd om er een foto van te maken…

5898441575_74d37ab10c_o

Toen we weer bij Chogogo aankwamen leek het Regina wel leuk om ook daar even een mooie foto van het verlichte Chogogo bord te maken…

5899007708_7c241d5666_o

Zo het is nu zowat 23:45 ik zet dit verslag nog even online en dan is het bedtijd. Morgenochtend om 10 uur moeten we onze auto inleveren, om hem vervolgens de volgende dag weer te halen…..maar dan voor ongeveer 50% van de prijs. Hoe dat zit? Dat moet je ons maar vragen als we weer on Nederland zijn.

Had ik trouwens al verteld dat we aankomend weekend zowel een Introductieduik gaan doen (compleet met duikflessen etc.) als ook de show van Guido Weijers gaan bezoeken! Nou, daarover vast later meer!