Dag 01 : De reis en aankomst in San Francisco

De oplettende lezer zal het zijn opgevallen…dit bericht stond er niet op 30 augustus en dat klopt. Ik type dit verhaaltje nu, op 2 september, in Oakdale. Vanmiddag toen Regina bezig was met het reisverslag zag ik dat haar ‘dag 1’ niet begon met het ophalen van de auto, maar met de eigenlijke reis en de eerste nacht in San Francisco. Dit was eigenlijk voor mij de reden om de ‘dagtelling’ op onze site ook aan te passen en er dus een bericht (dit bericht dus) voor te plakken.

Zaterdag 30 augustus was het zover : We gaan op huwelijksreis naar de USA!!
Om kwart voor negen vertrokken we (Pa & Ma Zandbergen, Regina en ikzelf) richting Schiphol. Ongeveer een uur later kwamen we aan bij de vertrekhallen waar pa en ma ons uit de auto lieten en ons uitzwaaiden.

Dag 02 : SFO – Auto & Golden Gate Bridge

Omdat we natuurlijk niet de hele dag achter de computer wilen zitten, zullen we jullie zo nu en dan laten weten waar we zitten. Gisteravond (30 aug 18:30 GMT-8) zijn we geland op San Francisco International Airport. We hebben overnacht in Travelodge North, maar eigenlijk begon onze vakantie vandaag pas met het ophalen van onze auto!

Nee, nog geen foto van de auto….maar het is geen Chrysler Impala geworden zoals we eerst geboekt hadden. Omdat het morgen (1 sept) Labor Day is konden we voor een klein bedrag per dag upgraden naar een SUV!! Dus ja…we rijden nu zo’n dikke ‘PC Hoofd-traktor’. Omdat SFO (San Francisco) erg auto-onvriendelijk is hebben we gelijk maar een hotel voor de komende nacht geboekt en daar blijven we dus 2 nachten (en gelukkig kunnen we daar gratis parkeren!).

Dag 03 : SFO – Union Square, Shoppen & Crookedest Street

Vandaag, onze tweede (volledige) dag, warn we (weer) vroeg wakker…we kunnen maar niet wennen aan het tijdsverschil!
Op zich is dat niet zo’n probleem aangezien we een druk programma hebben. Het is de bedoeling dat we vandaag oa. Union square en Crookedest Street bezoeken.
Natuurlijk gingen we weer met de bus die ons in ongeveer 20 minuten vlakbij Union Square afzette, waar we eerst even heerlijk geluncht hebben.

Na de lunch hebben we een paar foto’s gemaakt van de winkels die je oa. aan Union Square kunt vinden…

winkels_sfo_01

Dag 04 : SFO, the Road to Oakdale & Starbucks

Vanmorgen waren we extreem vroeg wakker (lees: 5:00!!).Ik weet niet hoe het komt, maar we waren klaar wakker. Omdat het in NL al 14:00 was waren m’n ouders al ‘online’ dus heb ik even gezellig zitten msn-en. Na een half uur toch nog maar geprobeerd om wat slaap te pakken en rond 8:30 waren we eruit.

Omdat de laptop nog aan stond toch nog maar even gekeken of pa en ma nog online waren en via Skype maar even een videogesprek gestart. Wel grappig, Oom Jurrie en Tante Miek waren bij m’n ouders en konden ook even meepraten (gisteren waren opa en opa bij m’n ouders en die vonden het ook wel leuk om ons even te zien via Skype…de techniek staat voor niets). Na een kort gesprekje met pa, ma, oom Jurrie en tante Mieke snel wassen en aankleden, want vandaag begon de reis richting het oosten. Eerst naar Oakdale waar we zouden overnachten en dan morgen (3 sept) door naar Yosemite Park.

Dag 05 : Yosemite National Park & Veel, Heel Veel Kilometers

Vandaag was de dag van het eerste National Park : Yosemite!

Eerst natuurlijk even ontbijten, wat overigens beter was dan de afgelopen dagen. Vervolgens zijn we even gaan tanken (de tank zat nog wel halfvol, maar de brandstof was redelijk goedkoop : $ 3,77 per gallon ehh..per 3,7 Liter dus). Op zich is het benzinetanken best apart : Je moet eerst binnen betalen (en dus zeggen voor hoeveel dollar je brandstof wilt) en vervolgens kun je gaan tanken. Nu wist ik niet precies voor hoeveel dollar ik moest tanken, dus heb de mevrouw $ 40,- betaal en ben gaan tanken. Na het tanken kon ik binnen het wisselgeld weer gaan halen waarna we vertrokken richting Yosemite National Park.

Dag 06 : Death Valley & Las Vegas

Vanmorgen was de tweede (en voorlopig laatste) dag dat we lang onderweg zijn. Volgens onze TomTom zou het 4 uur en 45 minuten duren voordat we vanaf Bishop (CA) in Furnace Creek (Death Valley) aan zouden komen. Wederom een zeer lange rit dus. Alleen was het voordat we echt Death Valley in zouden rijden wel noodzaak dat we voldoende water en eten bij ons zouden hebben.

Voordat we dus echt konden vertrekken zijn we eerst nog even langs de K-Mart gegaan om het nodige te drinken in te slaan. Naast een paar gallon (1 gallon = 3,7 Liter) water hebben we gelijk maar even wat reepjes meegenomen zodat we, mochten we onderweg geen tentjes tegenkomen waar we konden lunchen, in ieder geval iets te eten zouden hebben.

Dag 10 : Van Kingman naar Anaheim

Vandaag hebben we eigenlijk niet zo heel veel beleefd. We zijn rond 11:00 uit Kingman vertrokken. Eigenlijk hadden we in eerste instantie via het plaatsje Baker willen rijden om daar ‘s werelds grootste thermometer te bekijken (we kwamen er toch langs op weg naar Anaheim), maar na nog wat herberekenen was dat eigenlijk 2 uur omrijden.

Uiteindelijk hebben we er dus voor gekozen om via Barstow naar Anaheim te rijden. Toen we overigens opstonden en wegreden viel het ons op dat het hotel waar wij overnachten aan de wereldberoemde Route 66 lag. Jammer genoeg stonden er geen ‘beroemde Route 66 bordjes‘ langs de weg, maar gelukkig stond het wel op de weg geschildert…

Dag 11 : Disneyland Park

Vanmorgen wilden we om 10:00 bij Disneyland zijn, dus we zijn weer redelijk op tijd opgestaan. Rond 10:00 stonden we inderdaad voor de poorten van Disneyland. En wat mij gelijk weer opviel waren de idiote tassencontroles, alsof ik als terrorist een bom eenvoudig in mijn rugzak zou meenemen. Na de controle konden we een entreekaartje eindelijk bij de kassa een entreekaartje kopen.

En nu komt het mooie : De mevrouw achter de kassa vroeg waar we vandaag kwamen, we vertelden dat we uit Nederland kwamen en dat we op onze Honeymoon (huwelijksreis voor de mensen met slecht engels) waren. De vrouw reageerde verrast en feliciteerde ons (dat doen alle Amerikanen overigens als je ze verteld dat je op honeymoon bent, erg vriendelijk). Vervolgens gaf ze ons een button met de tekst Just Married erop.

0909 - 01 - Disneyland Button

Dag 13 : Mulholland Drive, Rodeo Drive & verder niets

Vandaag was onze laatste ‘relax’-dag van deze week, aangezien we ons morgen en overmorgen de hele dag gaan vermaken in Universal Studios Hollywood.

Nadat we vanmorgen op een redelijke tijd wakker zijn geworden en ik ging vragen of en wat er als ontbijt beschikbaar was in het hotel (ik had volgens mij gelezen dat er ontbijt geserveerd werd) kreeg ik te horen dat er dus geen ontbijt geserveerd werd. Maar als we wilden konden we wel een kopje koffie of thee maken. We werden vervolgens door (de overigens nog steeds zeer aardige) hoteleigenaar naar een kamer gebracht waar blijkbaar ook de was gedaan werd, want er stond een grote wasmachine. Hier konden we zelf een kopje koffie of thee zetten. Na nog geen minuut kwam de man terug met de vraag of we wel eens Indiase thee hadden gehad. Dat hadden we niet, dus bood de meneer ons een kopje aan.

Beleefd als we zijn opgevoed (dankjewel ouders!) konden we dat natuurlijk niet weigeren! Na een paar minuten kwam de man met een twee kopjes thee (met melk ofzo, het was in ieder geval erg troebel) en een schaal met 2 bananen en pruimen. Gelukkig (voor ons) waren we al terug gegaan naar onze hotelkamer en konden het dus proberen zonder dat de man er bij bleef staan.