Weekendje Boeing en de Premium Outlets

Ik was de volgende dag (4 februari) al vroeg uit de veren, want ik wilde voor 10 uur uitgechecked zijn. Nu was vroeg een beetje relatief, aangezien ik de hele week rond 6:00 opgestaan was en vandaag de wekker dus pas om 8:30 ging. Maar goed, toen ik wakker werd ben ik snel gaan douchen en heb me aangekleed. Hierna heb ik voor de laatste keer deze week genoten van de Full Breakfast Experience.

20170204_085907

Na het ontbijt kon ik via een linkje, wat ik eerder vanmorgen per mail had ontvangen, uitchecken met 1 druk op de knop. Vervolgens de keycard afgegeven, de koffers in de auto gegooit en vertrokken richting het centrum van Seattle, een ritje van ongeveer 15 minuten. Nu moet ik wel zeggen dat de koffers maar krap aan dicht wilden, want ze hadden iets meer inhoud dan toen ik een week eerder aankwam in Seattle.

20170204_103837

Bij het hotel aangekomen de auto even kort voor het hotel geparkeerd en ingechecked en de koffers alvast naar de kamer gebracht. Hierna snel vertrokken naar het vliegveld, want ik had onderhand al een Whatsapp-bericht van Laurus, een van de collega’s, ontvangen dat zijn vliegtuig al was geland op Seattle-Tacoma International Airport. Na een rit van ongeveer 20 minuten kwam ik eindelijk op de luchthaven. Het was vervolgens even zoeken Laurus was. Hij was namelijk een uur eerder dan verwacht geland en stond (blijkbaar) al bij de bagageband op mij te wachten. Nu was het nog even wachten op Andreas (de andere, Noorse, collega), die zou ongeveer 45 minuten later zou landen. Laurus en ik zijn vervolgens op zoek gegaan naar een koffietentje, want daar hadden wij onderhand wel zijn aan. Tijdens het zoeken kwamen wij langs ‘onze eigen’ Microsoft incheckbalie op het vliegveld. Het blijft toch vreemd, dat Microsoft gewoon een eigen incheckbalie heeft op de luchthaven van Seattle.

20170204_114336

Uiteindelijk toch een koffietentje gevonden en even (kort) genoten van een bakje koffie en toen ook Andreas geland was zijn we, via een tussenstop bij onze hotels, vertrokken richting Boeing. Daar aangekomen werd ons gelijk duidelijk gemaakt dat het niet was toegestaan om je telefoon, foto- of videocamera mee naar binnen te nemen.

20170204_144326

Na een rit van ongeveer 50 minuten hadden we nog even tijd voor een snelle lunch, waarna we aan de 90 minuten durende tour konden beginnen.

De tour bij Boeing was erg indrukwekkend en kan ik ook iedereen oprecht aanraden. We begonnen met met bekijken van een korte video, waarna we met z’n allen in een bus moesten stappen die ons naar de fabriek bracht, een paar 100 meter verderop. Nu leek het er heel even op dat we een VIP tour zouden krijgen, maar een bus vol met Aziaten was nog onderweg. Zij kwamen net op tijd aan, waardoor de VIP tour ineens meer op een schoolreisje leek. De bus met Aziaten bestond namelijk voor 98% uit pubers aangevuld met een enkele lerares.

Helaas verstonden deze pubers ook erg slecht Engels, want toen we bij de eerste stop aankwamen en onze tour guide vroeg of er nog mensen naar het toilet moesten (er stond zelfs een golfkarretje klaar, aangezien de toiletten niet dichtbij waren) reageerden er maar een paar. Vervolgens lopen wij door een tunnel naar het midden van de fabriek, bij de lift aangekomen (die ons naar het uitkijkplatform midden in de fabriek brengt) vraagt onze tour guide nogmaals of nog iemand naar de wc moet. Je gelooft het niet, maar vervolgens loopt de helft (ongeveer 20 man) met de toiletbegeleider mee en gaan we met een halve groep Aziaten naar het uitkijkplatform.

Geen idee hoe het verder met die groep Aziaten is afgelopen (ze waren even later wel weer terug), maar wij hebben genoten het uitzicht in het grootste gebouw (op basis van inhoud) ter wereld. Helaas mochten we er geen foto’s maken, maar als ik zeg dat er in de lengte van de fabriek ongeveer plaats was voor zes Boeing 787’s achter elkaar en in de breedte ongeveer net zoveel (in het deel waar wij zijn geweest). Dat is best indrukwekkend kan ik je vertellen. Op het uitkijkplatform, we hebben zowel het deel waar de 747, de 767, de 777 en de 787 gezien, konden we zien hoe het vliegtuig letterlijk in elkaar werd geschroefd. Van zeg maar een kale lege cockpit, het midden deel en het staartdeel (in drie delen) tot een volledig vliegtuig.

20170204_164142

Na ons bezoek aan de Boeing fabriek was het tijd om nog even een paar foto’s te maken, waarna we weer richting het hotel vertrokken.

20170204_164443

Onderweg heeft Andreas zijn kamergenoot gevraagd of hij zin had om mee uit eten te gaan en dat had hij. Met z’n vieren hebben we vervolgens heerlijk gegeten bij Shiki, een Japans restaurant die ons door een aantal Nederlandse Microsoft collega’s was aanbevolen (Thanks Matthijs en Daniel!).

20170204_190956

20170204_202028

Na deze heerlijke Sushi maaltijd was het tijd om te gaan slapen, want morgenochtend was het tijd om te gaan shoppen bij de Seattle Premium Outlets. De volgende dag zaten we rond half 10 in de auto, zodat we net na openingstijd aankwamen bij de Outlet Stores.

20170205_104333

20170205_141703

Hier hebben we de nodige inkopen gedaan….en vervolgens zat het weekend er alweer op en was het tijd voor het event waarvoor we allemaal naar Seattle waren gekomen : TechReady 24!