TripAdvisor….en de eerste WK wedstrijd

Naast de meegebrachte spullen, waaronder onze eigen koffiemachine, moesten er natuurlijk inkopen gedaan worden. In Frankrijk heb je hiervoor genoeg mogelijkheden bij alle Hyper, Super en Inter Marche’s. Nadat de inkopen waren gedaan zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen.

14248505118_7dbab4030c_h

Nadat we ons na het zwemmen hadden opgefrist besloten we om lekker uit eten te gaan. Nu zijn wij niet zo bekend in de buurt van St.-Palais, maar gelukkig zijn er tegenwoordig apps zoals TripAdvisor waarmee je kunt zien bij welk restaurant je wel en bij welk restaurant je zeker niet moet gaan eten. Na een eenvoudige zoektocht naar ‘restaurants in de buurt van St.-Palais’ kwam La Regaline er als een van de beste uit, dus besloten we daar te gaan eten.

Helaas, voor ons, was de kaart alleen beschikbaar in het Frans. Geen probleem, want de eigenaar (aangezien het een erg klein restaurantje was neem ik aan dat de enige persoon in de bediening ook de eigenaar was) hielp ons graag met het maken van een keuze. Het werd vis, die overigens erg goed gesmaakt heeft!

14411983136_e7f21b977f_h

Na het eten hebben we nog even bij het strand gekeken, direct tegenover het restaurant waar we zojuist gegeten hadden.

14248498988_b48c15a17d_o

Toen we weer terug op de camping kwamen zagen we dat de openingswedstrijd van het WK (Brazilië tegen Kroatië) op het punt van beginnen stond. Aangezien we bij ons cottage geen wifi hebben (gelukkig kennen ze in Frankrijk ook 4G!) besloten we om lekker met onze laptop (en tablet) bij de bar van de camping de voetbalwedstrijd te gaan kijken. Helaas is de kwaliteit van de Franse wifi niet te vergelijken met die bij ons thuis, want 75% van de tijd lag de verbinding eruit. Ach….gelukkig hadden we de voetbalwedstrijd nog!

Na de wedstrijd reden we weer met de auto naar ons cottage, daar aangekomen was het tijd om nog wat te drinken om vervolgens het bed in te duiken. Morgen is het een belangrijke dag : Nederland voetbalt de eerste wedstrijd op het WK en gelukkig wordt deze ook uitgezonden.

De vrijdag hebben we lekker bij ons cottage doorgebracht (Helmer lekker TV Series kijken en Regina lekker lezen) en ’s avonds hebben we weer bij de bar van de camping eten gehaald (je bent toch op vakantie is het niet?). Na het eten was het tijd om ons in het Oranje te heisen en af te dalen richting de bar waar een groot TV scherm de wedstrijd tussen regerend wereldkampioen Spanje en Nederland zou laten zien. Gelukkig waren we op tijd, want hoe dichter het bij 21:00 kwam hoe drukker het werd.

14433964584_333fe55b03_o

Helaas voor ons (alle Nederlanders) beschikken ze hier alleen over Franse zenders, dus we moesten het helaas doen zonder Nederlands commentaar. Toch bijzonder om een voetbalwedstrijd te kijken, waarbij je geen flauw idee hebt waar de commentatoren het over hebben. Gelukkig hebben we Spanje met 5-1 ingemaakt en herkenden we de spelers van het Nederlands elftal zelf goed, want van het commentaar kon volgens mij niemand iets begrijpen.

Zodra de wedstrijd afgelopen was, was het weer tijd om richting ons cottage te gaan. Morgen wordt een leuke dag, we gaan Saintes bezoeken. Hier gaan we een aantal oudheden uit het begin van de jaartelling bewonderen.